Historia Sencor
POCHODZENIE MARKI
Historia marki SENCOR rozpoczęła się 20 lat przed jej powstaniem. Japonia zmagała się z problemem jak szybko pobudzić zdewastowaną przez wojnę gospodarkę. Jednym ze sposobów, był zakup wspieranego przez rząd know-how z USA i Europy, w który Japończycy zainwestowali ponad miliard dolarów.
To był nowy początek Japonii - elektronika. Do przedwojennych firm (Panasonic, Hitachi, Sharp) dołączyły nowe firmy - Sony, Akai, Sanyo, Aiwa, a w roku 1969, Sencor.
Lata 60. były czasem ożywienia i rewolucyjnych zmian na całym świecie, dzięki którym nastąpił znaczący zwrot dla Japonii i jej firm elektronicznych. Importowane technologie nie mogły poradzić sobie z wymaganiami, co spowodowało kryzys. Rozwiązaniem było uruchomienie własnych ośrodków badań i rozwoju, co pozwoliło na odkrywanie nowych technologii, czy produktów. Japoński cud technologiczny mógł się wreszcie rozpocząć.
ROK, KTÓRY ZMIENIŁ WSZYSTKO
Autor Rob Kirkpatrick wskazał rok 1969 jako "Rok, który zmienił wszystko." Amerykanie chodzili po Księżycu, Rosjanie podbili Wenus. Narodził się Internet - pierwszy komputer został podłączony do sieci. Zostało przeszczepione pierwsze sztuczne serce. Trwała wojna w Wietnamie i spontaniczne demonstracje antywojenne nigdy nie były silniejsze, z mocnym finałem podczas festiwalu Woodstock.
Narodził się Punk...
I podczas tego łańcucha wydarzeń, podczas tego niespokojnego i rewolucyjnego czasu, w Japonii narodziła się marka SENCOR. Marka tysiąca serc ("Sen" - po japońsku znaczy 1000, "COR" - po łacińsku znaczy serce). Każdy powinien wkładać całe swoje serce w to, co robi, w przeciwnym razie nie powiedzie się. Odważne serca, pragnienia i jasna wyobraźnia, w połączeniu z tradycyjną japońską dyscypliną, etyką pracy i perfekcjonizmem. Małe czerwone słońce (litera "O ") ukazało się w logo. Jest to jedna z najbardziej znaczących symboli w Japonii, kraju wschodzącego słońca. Dla Sencor, jednak ten "czerwony punkt " był również zobowiązaniem: "Jakość naszych produktów będzie wkrótce porównywalna z większością najlepszych światowych marek" (podobnie jak w tej chwili Blaupunkt z legendarną niebieską kropką w logo ).
JAKOŚĆ BYŁA ABSOLUTNĄ KONIECZNOŚCIĄ W DZIEDZINIE ELEKTRONIKI
Na świecie panował kryzys naftowy z 1970 roku, ale Japońskie firmy elektroniczne nadal rosły. SENCOR był jedną z nich. To było jasne od samego początku, marka wiedziała dokładnie dokąd zmierza. Jakość w sektorze elektronicznym była absolutną koniecznością. SENCOR był zorientowany na cel i posiadał dodatkowe atrybuty - innowacyjność i różnorodność, wyróżniający i oryginalny design, soczyste kolory, unikalne właściwości i dostępność, ponieważ od samego początku, SENCOR skupiał się na ludziach, nie na gadżeciażach czy snobach. Firma rozpoczęła eksport w Azji i Europie, stopniowo rozszerzając swoje rynki na wszystkich pięciu kontynentach.
Magnetofony i radioodtwarzacze samochodowe SENCOR stały się hitem w Wielkiej Brytanii, a następnie w całej Europie. Największym triumfem SENCOR był pierwszy i pod wieloma względami przełomowy, wielościeżkowy odtwarzacz stereo, wprowadzono już w 1972 roku. SENCOR szybko wprowadza inne rewolucyjne technologie, w tym funkcję "wstecz" w magnetofonach kasetowych, odtwarzacz dwukasetowy z funkcją nagrywania czy aplikację Hi-Fi - jeden z pierwszych przenośnych systemów Hi-Fi wyposażonych w system Dolby NR ® System redukcji szumów. SENCOR zapewnia w Europie dostęp do nowych samochodowych radioodtwarzaczy stereo i przede wszystkim wprowadza nowy produkt - radio samochodowe z odtwarzaczem kasetowym.
Technologia nie była jedyną siłą napędową początków marki SENCOR. Było nim również wspomniane wcześniej: Serce. Pragnienie, żeby używanie produktów SENCOR przynosiło ludziom radość. Dlatego tak ważne było, żeby produkty miały oryginalny i interesujący design, były łatwe w obsłudze i intuicyjne. Nie zadowalano się chłodną elegancją, a wręcz przeciwnie, oferowano różne wariacje kolorystyczne, dając konsumentom prawo do indywidualizacji i tworzenia więzi między człowiekiem a technologią. Motto SENCOR w tamtym momencie - "Dlaczego człowiek nie powinien czerpać radości ze swoich urządzeń elektronicznych?" I to motto przyświeca marce do dziś.
SENCOR
PODBIJA EUROPĘ
W 1990 roku SENCOR staje się marką europejską, asortyment produkowany jest w Azji i w Europie, jednak serce marki pozostaje w Japonii. Logo SENCOR zmienia się ale pozostaje w duchu japońskiej tradycji i myśli technologicznej, czerpiąc z niej to co najlepsze. Świat idzie na przód lecz wizja i pragnienia pozostają te same. Fundament marki to połączenie japońskiej tradycji i jakości z innowacyjnością europejskiego biznesu.
ROŻNORODNOŚĆ I INNOWACJE, DESIGN I KOLORY
SENCOR to połączenie japońskiej tradycji i jakości oraz innowacyjności europejskiego biznesu. Marka podąża za światowymi trendami i stale rozszerza swoją ofertę produktową. Aktualnie SENCOR dostarcza produkty do ponad 55 krajów na całym świecie, oferując szeroki asortyment w wielu kategoriach produktowych, takich jak artykuły gospodarstwa domowego, zdrowie i uroda, elektronika użytkowa, tablety i telefony, biuro, elektronika samochodowa,. Marka SENCOR stawia na rozwój, wdrażając regularnie innowacyjne technologie w swoich produktach.
Design ma znaczenie. Wzornictwo samego produktu i jego opakowanie. SENCOR tworzy produkty w szerokiej gamie kolorów, o nowoczesnym designie i łatwości zastosowania. W opozycji do tradycyjnej melancholii i konserwatywnej bladości w kuchniach i mieszkaniach, produkty SENCOR wnoszą do nich kolor i indywidualność. Każdy może wyrazić swoją osobowość przez wybór ulubionego koloru.
SENCOR stosuje zasadę: Jakość w odpowiedniej cenie - i ani grosza więcej! Swoje produkty podaje w zindywidualizowanych opakowaniach o niekonwencjonalnej formie, pokazującej dokładnie produkt znajdujący się w środku.
Sencor Europe - strona internetowa, ograniczenie odpowiedzialności
Chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zapewnić dokładność informacji na tej stronie, Sencor Europe nie przyjmuje za to odpowiedzialności. Materiały mogą zawierać nieprawidłowe informacje lub błędy. Niniejszym potwierdzamy, że poleganie na jakichkolwiek informacjach, oświadczeniach lub uwagach odbywa się na własne ryzyko.